CRM a praca zdalna – jak lepiej zorganizować czas pracy zespołu?

Opublikowano:
23.10.2022
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Organizacja pracy biura w systemie zdalnym stanowi nieco większe wyzwanie niż wówczas, gdy wszyscy pracownicy mają ze sobą kontakt twarzą w twarz. Brak bezpośredniej komunikacji może stanowić utrudnienie między innymi w kwestii organizacji czasu. W jaki sposób systemy CRM mogą pomóc w lepszym zarządzaniu zespołem pracującym w trybie home office?

Praca zdalna – jakie wyzwania stawia przed zespołem?

Obecnie wiele firm pracuje w trybie zdalnym i dotyczy to niemal każdej branży, w której wykonywanie obowiązków spoza biura jest możliwe. Dla licznych przedsiębiorstw taka sytuacja jest korzystna, między innymi dlatego, że mogą zaoszczędzić na wynajmie powierzchni biurowej. Daje to również możliwość zatrudniania pracowników z dowolnego regionu kraju (czasem również zza granicy), a nie tylko z najbliższej okolicy. Choć kwestie logistyczne przestały stanowić problem, to jednak pojawiły się inne wyzwania.

Mowa przede wszystkim o organizacji pracy. Trudniejsze stało się zarządzanie zespołem, który nie spotyka się w biurze i nie ma ze sobą bezpośredniego kontaktu. W takiej sytuacji należy więc zadbać przede wszystkim o:

  • dobre planowanie pracy,
  • wybór narzędzi do delegowania zadań,
  • efektywną metodę kontaktowania się między sobą członków zespołu,
  • bieżące weryfikowanie efektów podejmowanych działań,
  • skuteczne zarządzanie czasem,
  • spójną komunikację z klientem.

Jakie narzędzia mogą w tym pomóc i w jaki sposób wykorzystać system CRM w pracy zdalnej?

CRM w pracy zdalnej – jakie korzyści daje?

Aby wykonywanie obowiązków w trybie zdalnym było wydajne i dawało pożądane efekty, koniecznością jest korzystanie z różnego typu narzędzi, takich jak komunikatory czy aplikacje do zarządzania projektami. Warto wykorzystać również programy, które z zasady służą do planowania działań marketingowych i obsługi klienta, ale są również bardzo pomocne w planowaniu pracy. Mowa przede wszystkim o systemach CRM.

Wykorzystywanie takich programów daje wiele korzyści zarówno podczas pracy stacjonarnej, jak i zdalnej. W drugim przypadku stanowią jednak doskonałe remedium na chaos informacyjny i utrudnienia w zarządzaniu czasem.

CRM to przede wszystkim źródło danych, które są potrzebne pracownikom do efektywnego wykonywania zadań. Stanowią bazę informacji na temat klientów i każdego etapu podejmowanej z nimi współpracy. Dzięki wykorzystywaniu takich systemów pracownicy nie muszą więc stale kontaktować się ze sobą, na przykład telefonicznie lub mailowo, aby uzyskać potrzebną wiedzę. Wystarczy, że mają dostęp do systemu. To ogromna oszczędność czasu, a także możliwość eliminacji błędów i niedomówień.

CRM a zarządzanie czasem

Systemy CRM nie tylko pozwalają oszczędzić czas na pozyskiwanie potrzebnych danych, ale także pozytywnie wpływają na zarządzanie projektami. Przede wszystkim dlatego, że wymagane działania mogą być realizowane szybciej i precyzyjniej.

CRM pozwalają na przykład od razu odpowiadać na zapytania od klientów, aktualizować oferty czy zarządzać fakturami. Szybkie reagowanie na wszelkie zmiany jest szczególnie istotne w branży nieruchomości, w której liczy się czas, a sytuacja na rynku podlega nieustannym wahaniom.

Przeczytaj również...