CRM dla dewelopera – jak przekształcić leady w klientów?

Opublikowano:
1.7.2022
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Większość firm deweloperskich wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne w celu pozyskiwania leadów (lead generation). Stosowanie sprawdzonych schematówsprawia, że zwykle nie sprawia to dużych trudności. Zdecydowanie większy problem stanowi przekształcanie leadów w klientów. Dowiedz się, jak to robić zużyciem systemu CRM dla firmy.

Lead generation w branży deweloperskiej – dlaczego się sprawdza?

Lead sprzedażowy to określenie stosowane wobec potencjalnego klienta, który złożył konkretne zapytanie i jest zainteresowany prezentowaną ofertą. Najczęściej leady pozyskuje się za pomocą formularzy internetowych. Branża deweloperska stosuje w tym celu landing page, czyli proste strony, na których jedyną możliwą do wykonania czynnością jest wypełnienie formularza kontaktowego. Cały ten proces jest nazywany lead generation, a jego koordynacji pomaga system CRM dla firmy.

Dlaczego ta metoda się sprawdza? Ponieważ pozwala na stworzenie bazy osób, które są realnie zainteresowane daną inwestycją. Co więcej, w zależności od konstrukcji formularza kontaktowego umożliwia również uzyskanie ważnych informacji dotyczących potencjalnego klienta. Dzięki temu możliwe jest przygotowanie oferty sprzedażowej dopasowanej do potrzeb konkretnej osoby, a tym samym zwiększenie szans na dopięcie transakcji.

Przekształcanie leadów w klientów – przeszkody

Punktem, w którym wiele firm deweloperskich sobie nie radzi, jest przekształcanie leadów w klientów. Chodzi tutaj o wykorzystanie pozyskanego kontaktu i informacji w taki sposób, aby dana osoba dokonała zakupu. Częstym problemem jest brak narzędzi umożliwiających gromadzenie leadów wraz ze wszystkimi pozyskanymi informacjami. Dlatego system CRM dla firmy deweloperskiej jest tak korzystnym i przydatnym rozwiązaniem.

Badania wskazują, że nawet połowa wiadomości otrzymywanych od leadów nie otrzymuje odpowiedzi. Natomiast w pozostałych przypadkach problemem często jest wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź. Niejednokrotnie zniechęca to potencjalnego klienta i wywołuje utratę zainteresowania. Systemy CRM dla firmy takie jak EstiCRM umożliwiają gromadzenie całej historii komunikacji i wszystkich danych pozyskanych na temat potencjalnego klienta. Pozwalają też na przydzielanie leadów do konkretnych pracowników i automatyczne generowanie szablonów wiadomości czy ofert dostosowanych do potrzeb konkretnego odbiorcy.

Jak przekształcić leady w klientów?

Jeśli więc Twoje biuro ma problem z przekształcaniem leadów w klientów, dobrym pomysłem może być inwestycja w system CRM dla firmy. Odpowiedni system zdecydowanie ułatwi pracę i przyspieszy proces odpowiedzi na wiadomości. Dzięki niemu z łatwością przygotujesz też skuteczniejsze, bo personalizowane, oferty. W efekcie zyskasz więcej klientów i zwiększysz przychody, zmniejszając nakłady pracy. Zadbasz również o opiekę posprzedażową i tworzenie długotrwałych relacji z klientem, co może być szczególnie istotne w przypadku współpracy z inwestorami biznesowymi.

Przeczytaj również...