CRM dla dewelopera – jak uprościć proces sprzedaży?

Opublikowano:
10.7.2022
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Klienci biur deweloperskich decydując się na zakup, podejmują jednocześnie bardzo ważną decyzję życiową. Często jest to proces, który przechodzą zaledwie raz w życiu. Co więcej, jest on dość skomplikowany. Dlatego tak ważne jest wsparcie sprzedawcy. Dzięki programom CRM zaopiekowanie się każdym klientem jest znacznie prostsze, a jakość obsługi wzrasta. Dowiedz się więcej.

Jak działa CRM dla deweloperów?

Systemy CRM są coraz częściej stosowane przez nowoczesne firmy różnych branż. Są bardzo pomocne między innymi w branży deweloperskiej. Ich podstawową funkcją jest zarządzanie relacjami z klientami(CRM = Customer Relationship Management). Sprawdzają się jednak również przy wielu innych procesach. CRM może być wykorzystany między innymi do:

●      zarządzania ofertami,

●      zarządzania zespołem,

●      prowadzenia elektronicznego obiegu dokumentacji

●      prowadzenie kalendarza,

●      kontrolowania faktur i transakcji,

●      generowania statystyk i raportów.

Gromadzi również wszystkie dane na temat leadów i klientów oraz wymieniane informacje. Z założenia CRM ma ułatwiać pracę, oszczędzać czas i pieniądze, a także zwiększać jakość obsługi klienta.

CRM dla dewelopera a uproszczenie procesu sprzedaży

Jak przekłada się to na praktyczne zastosowanie w firmie deweloperskiej? Właściwe rozwiązanie, takie jak EstiCRM, tak naprawdę wspomaga każdy etap sprzedaży, począwszy od pozyskania leadów. Umożliwia między innymi stworzenie w bardzo prosty sposób strony internetowej prezentującej ofertę. Pozwala także na utworzenie bazy wszystkich ofert wraz ze szczegółowymi informacjami na ich temat, błyskawiczne dotarcie do potrzebnych danych oraz automatyczną aktualizację. Dodatkowo zapewnia możliwość ich automatycznego eksportu do popularnych portali z nieruchomościami.

Ważną funkcją systemu CRM jest też gromadzenie danych dotyczących leadów i klientów. Dzięki temu komunikacja jest ułatwiona, a obsługa klienta stoi na wysokim poziomie. Możliwe jest automatyczne generowanie spersonalizowanych ofert, a na późniejszym etapie umów czy faktur, co usprawnia pracę i pozwala wyeliminować błędy. Wbudowany kalendarz przypomina natomiast o ważnych terminach i wysyła stosowne wiadomości do klienta.

System CRM dostosowany do indywidualnych potrzeb

Możliwości wykorzystania CRM są bardzo szerokie. Tego typu systemy sprawdzają się zarówno w dużych firmach, jak i tych średnich, a nawet małych. Bardzo ważny jest jednak wybór odpowiedniego oprogramowania. CRM dla dewelopera powinien być przede wszystkim zintegrowany z aplikacjami używanymi w procesie sprzedażowym. Dzięki temu umożliwi gromadzenie wszystkich istotnych informacji w jednym miejscu. Bardzo ważna jest również intuicyjność i łatwość obsługi – system ma bowiem ułatwiać pracę zespołu i usprawniać jego działania. Dzięki automatyzacji kontrola wielu ofert i współpraca z wieloma klientami jednocześnie stają się nie tylko możliwe, ale wręcz proste. Co więcej, raporty i analizy umożliwiają również kontrolę wyników i doskonalenie działań w przyszłości.

Przeczytaj również...