CRM w branży deweloperskiej – magnes na klientów?

Opublikowano:
11.7.2022
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Systemy CRM (Customer Relationship Management) znajdują zastosowanie w wielu branżach, ułatwiając nie tylko utrzymywanie relacji z klientami, ale również realizację innych aspektów biznesu. Są niezastąpione także w branży deweloperskiej. Sprawdź, dlaczego CRM jest tak istotny i w jaki sposób pomoże Ci przyciągnąć klientów.

CRM dla dewelopera – lepsze zrozumienie potrzeb klienta

Sprzedaż lokali realizowanych w ramach inwestycji deweloperskich opiera się na bliskich relacjach z klientami. Wykorzystanie narzędzi informatycznych, które wspomagają ich budowanie i podtrzymywanie może być więc bardzo korzystne. Odpowiedni system CRM pomaga również zrozumieć potrzeby klienta, ponieważ gromadzi wszelkie ważne informacje na jego temat. Dzięki temu stwarza nowe możliwości i umożliwia zwiększanie przychodów.

Funkcje automatyzacji ułatwiają dostosowanie formy komunikacji i treści przekazu do indywidualnych potrzeb klienta. Możliwe jest np. generowanie automatycznych szablonów wiadomości. Dzięki temu zespół oszczędza czas, który może przeznaczyć na realizację innych zadań, a klient czuje, że firmie zależy na jego zadowoleniu. System CRM ułatwia też obsługę posprzedażową, dając łatwy dostęp do wszystkich informacji na temat klienta i jego zakupów.

System CRM – efektywniejsza sprzedaż

Funkcje systemu CRM wybiegają jednak poza komunikację i są przydatne na każdym etapie inwestycji. Mogą umożliwiać np. gromadzenie informacji o gruntach oraz ich dokumentacji. Na etapie sprzedaży ułatwiają natomiast znalezienie lokalu dopasowanego do preferencji klienta oraz automatyzowanie ofert. Możliwe jest także precyzyjne nadzorowanie całego procesu sprzedaży dzięki przejrzystym danym oraz automatycznie generowanym raportom. Przygotowanie zestawienia o pożądanych parametrach zajmuje zaledwie kilka chwil, a jego wartość może być ogromna. Raporty pozwalają kontrolować np.:

●      liczbę podpisanych kontraktów,

●      liczbę wystawionych faktur,

●      wartość dokonanych wpłat,

●      historię cen i rabatów udzielonych klientom.

Możliwość porównywania danych z różnych źródeł w EstiCRM pozwala również na bardzo łatwe kontrolowanie działań konkurencji i zestawianie ich z osiągnięciami firmy. Dzięki temu można nieustannie pracować nad ofertą i udoskonalać ją zgodnie z potrzebami nabywców oraz panującymi na rynku standardami.

System CRM – przyciągnij klientów i zwiększ zyski

Konkurencja w branży deweloperskiej jest spora, a możliwe, że wkrótce przyciągnięcie klienta stanie się jeszcze trudniejsze. Dlatego warto zadbać o opracowanie skutecznych metod sprzedaży i obsługi klienta już teraz. System CRM to prosty i co ważniejsze skuteczny sposób na wsparcie przedsiębiorstwa. Sprawdza się w różnych branżach, a w branży deweloperskiej może być wręcz niezastąpiony. Co ważne, wbrew obiegowej opinii systemy CRM nie są przeznaczone tylko dla dużych firm. Z powodzeniem wspomagają funkcjonowanie również średnich, a nawet małych przedsiębiorstw. Koszt ich wdrożenia i użytkowania jest znikomy w porównaniu z korzyściami, jakie zapewniają.

Przeczytaj również...