Właśnie podjąłeś decyzję o zakupie programu wspierającego proces customer relationship management? Świetnie! Dzięki oprogramowaniu nie tylko zoptymalizujesz pracę swojej firmy, ale również zyskasz grono sprawdzonych klientów i zwiększysz przychody. Wybór systemu CRM nie jest jednak prosty. Najlepszy CRM powinien być w 100% dopasowany do organizacji - jej potrzeb, możliwości, grupy odbiorczej czy oferowanych produktów lub usług. Czym kierować się przy wyborze oprogramowania? Podpowiadamy.
Pierwszym krokiem przy wyborze odpowiedniego systemu CRM powinno być wykonanie audytu przedsiębiorstwa oraz dokładne określenie celów i potrzeb firmy. To bardzo ważne, ponieważ inne będą wymagania biur nieruchomości czy punktów sprzedaży deweloperskiej, inne organizacji z sektora finansowego. Audyt skutecznie zacieśnia grupę docelowych programów CRM, dzięki czemu oszczędzasz czas na poszukiwanie odpowiedniego oprogramowania
Więcej na temat strategii i celów firmy pisaliśmy w poprzednim wpisie, zachęcamy do jego lektury: Usprawnienie procesu sprzedaży - dzięki CRM jest możliwe.
Wybierając najlepszy CRM dla Twojej firmy zwróć uwagę na możliwość integracji oprogramowania z aplikacjami i systemami zewnętrznymi, wykorzystywanymi w organizacji. Każde przedsiębiorstwo korzysta z szeregu programów, które gromadzą dane na osobnych dyskach. Odpowiednio wybrany system CRM może pełnić funkcję centralnej bazy, gdzie kluczowe informacje będą przechowywane w zabezpieczonym miejscu.
Poznaj nasze kluczowe funkcjonalności dedykowane:
To system CRM powinien być w 100% dopasowany do przedsiębiorstwa, nie odwrotnie. To właśnie dlatego, wybierając najlepszy warto wziąć pod uwagę funkcjonalność i skalowalność oprogramowania. Narzędzie powinno być na tyle elastyczne, żeby mogło odpowiadać na potrzeby firmy w perspektywie długoterminowej, uwzględniając większą liczbę klientów, pracowników czy zwiększoną liczbę kanałów sprzedażowych.