CRM - czym kierować się przy wyborze oprogramowania?

Opublikowano:
26.1.2022
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Właśnie podjąłeś decyzję o zakupie programu wspierającego proces customer relationship management? Świetnie! Dzięki oprogramowaniu nie tylko zoptymalizujesz pracę swojej firmy, ale również zyskasz grono sprawdzonych klientów i zwiększysz przychody. Wybór systemu CRM nie jest jednak prosty. Najlepszy CRM powinien być w 100% dopasowany do organizacji - jej potrzeb, możliwości, grupy odbiorczej czy oferowanych produktów lub usług. Czym kierować się przy wyborze oprogramowania? Podpowiadamy.

Cele i strategia firmy

Pierwszym krokiem przy wyborze odpowiedniego systemu CRM powinno być wykonanie audytu przedsiębiorstwa oraz dokładne określenie celów i potrzeb firmy. To bardzo ważne, ponieważ inne będą wymagania biur nieruchomości czy punktów sprzedaży deweloperskiej, inne organizacji z sektora finansowego. Audyt skutecznie zacieśnia grupę docelowych programów CRM, dzięki czemu oszczędzasz czas na poszukiwanie odpowiedniego oprogramowania 


Więcej na temat strategii i celów firmy pisaliśmy w poprzednim wpisie, zachęcamy do jego lektury: Usprawnienie procesu sprzedaży - dzięki CRM jest możliwe.

Możliwość integracji z systemami zewnętrznymi

Wybierając najlepszy CRM dla Twojej firmy zwróć uwagę na możliwość integracji oprogramowania z aplikacjami i systemami zewnętrznymi, wykorzystywanymi w organizacji. Każde przedsiębiorstwo korzysta z szeregu programów, które gromadzą dane na osobnych dyskach. Odpowiednio wybrany system CRM może pełnić funkcję centralnej bazy, gdzie kluczowe informacje będą przechowywane w zabezpieczonym miejscu.

Poznaj nasze kluczowe funkcjonalności dedykowane:

Agentom Nieruchomości

Deweloperom

Funkcjonalność i skalowalność oprogramowania

To system CRM powinien być w 100% dopasowany do przedsiębiorstwa, nie odwrotnie. To właśnie dlatego, wybierając najlepszy warto wziąć pod uwagę funkcjonalność i skalowalność oprogramowania. Narzędzie powinno być na tyle elastyczne, żeby mogło odpowiadać na potrzeby firmy w perspektywie długoterminowej, uwzględniając większą liczbę klientów, pracowników czy zwiększoną liczbę kanałów sprzedażowych.

Przeczytaj również...