Home office w pracy pośrednika – jak wykorzystać możliwości CRM?

Opublikowano:
4
.
09
.
2022
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Systemy CRM zwykle kojarzą się przede wszystkim z narzędziami do generowania leadów i planowania działań marketingowych. Na tym jednak nie kończą się ich funkcjonalności. CRM mogą sprawdzić się bardzo dobrze również w wewnętrznym zarządzaniu przedsiębiorstwem. Sprawdź, jak mogą pomóc pośrednikowi w pracy w systemie zdalnym i jak w pełni wykorzystać ich potencjał.

Home office – jak koordynować zespół?

Praca zdalna postawiła przed firmami nowe wyzwania. Brak bezpośredniego kontaktu pomiędzy członkami zespołu oraz pomiędzy zespołami może powodować trudności komunikacyjne czy wręcz przyczyniać się do powstawania chaosu. Było to szczególnie widoczne w czasach pandemii, kiedy szybkie i nagłe przejście w zdalny tryb pracy zostało wymuszone zewnętrznymi okolicznościami. Początki bywały trudne, jednak wiele firm do dziś pozostało przy takiej formie działalności. Home office czy hybrydowy tryb pracy jest wykorzystywany obecnie przez wiele biur, jeśli tylko specyfika ich działania to umożliwia.

Praca zdalna wciąż jednak wiąże się z pewnymi ograniczeniami i ryzykiem, szczególnie w obrębie właściwego obiegu informacji. Utrudnienia są związane także z efektywnym zarządzaniem zespołem. Jak sobie z nimi radzić?

Jako koordynator warto wdrożyć kilka zasad, które pomogą w sprawnej komunikacji i szybkim rozwiązywaniu problemów.

·       Precyzyjnie określ zasady działania – poinformuj pracowników o tym, w jakim trybie będziecie się kontaktować, jakie narzędzia mają do dyspozycji i w jaki sposób mają przekazywać dane.

·       Zachowaj stały kontakt – jako koordynator jesteś „głową” zespołu, dlatego musisz zadbać o to, by pracownicy mogli się z Tobą skontaktować w razie pytań czy wątpliwości. Uporczywy brak kontaktu z Twojej strony lub ignorowanie zapytań z pewnością wprowadzi chaos, a także obniży morale członków Twojego zespołu

·       Monitoruj działania pracowników – najlepiej za pomocą odpowiednich narzędzi. Jeśli zauważysz, że coś działa nie tak, jak powinno, reaguj, rozmawiaj i wyjaśniaj.

·       Przeprowadź szkolenie – praca zdalna w dowolnej branży ma inną specyfiką niż wykonywanie obowiązków w biurze. Zapewnij więc pracownikom szkolenia, które powinny dotyczyć zarówno używania poszczególnych narzędzi, jak i zasad współpracy w trybie home office.

Warto przy tym wykorzystać narzędzia, którymi już dysponuje Twoja firma. Na przykład systemy CRM. Wbrew pozorom służą one nie tylko do wspierania procesu sprzedażowego, ale mogą pomóc w lepszym zarządzaniu zespołem

CRM w pracy zdalnej pośrednika nieruchomości

Praca pośrednika w obrocie nieruchomościami najczęściej wymaga nie tylko wykonywania obowiązków biurowych, ale także bezpośrednich kontaktów z klientami. Nie zmienia to jednak faktu, że większość działań taki pracownik prowadzi w biurze, lub w przypadku pracy zdalnej, w domu.

W drugim przypadku sprawne prowadzenie projektów może być nieco utrudnione. Sporym ograniczeniem jest brak możliwości osobistego kontaktowania się z pozostałymi pracownikami. Pomocny może okazać się system CRM.

Przede wszystkim stanowi on nieocenione źródło danych, które można wykorzystywać w codziennej pracy. To również bardzo dobre narzędzie do koordynacji pracy zespołu, również działającego w trybie zdalnym. Stanowi spoiwo organizacji, które pozwala monitorować skuteczność wszystkich prowadzonych przedsięwzięć, a także na bieżąco informuje o pojawiających się nieprawidłowościach. Jest to szczególnie ważne zwłaszcza w trybie home office, kiery osobiste kontakty są utrudnione.

Przeczytaj również...