Poradnik przedsiębiorcy - jak wykorzystać możliwości systemu CRM?

Opublikowano:
13.12.2021
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Chcesz usprawnić i zoptymalizować proces sprzedaży Twojego przedsiębiorstwa? Zastanawiasz się, jak zrealizować cele biznesowe i zamknąć rok obrotowy z dodatnim saldem? System CRM umożliwi realizację tych założeń. W naszym poradniku przedsiębiorcy sprawdzisz, jak wykorzystać możliwości narzędzia. Zapraszamy do lektury.


Wdrożenie oprogramowania CRM może przynieść zyski każdemu przedsiębiorcy - od małej firmy zatrudniającej kilka osób, po duże korporacje z tysiącem pracowników. Jak dopasować
funkcjonalność narzędzia do organizacji? Z jakich modułów CRM warto korzystać?

Potrzebujesz sytemu, który sprawdzi się w Twojej branży? Odkryj możliwości Esti CRM dedykowane dla: 
Esti dla Agentów Nieruchomości
Esti dla Deweloperów


Business Plan


Plan biznesowy to kluczowy dokument każdej firmy, wyznaczający cele przedsiębiorstwa z uwzględnieniem uwarunkowań rynkowych, finansowych, marketingowych, organizacyjnych czy
kadrowych. Zawiera ocenę opłacalności przedsięwzięcia, opartą m.in. na analizie SWOT. To kompleksowy i długoterminowy dokument, stanowiący statut firmy, którego opracowanie i
realizacja zgodnie z założeniami pozwala na zwrot pozyskanych środków. Business Plan można łatwo skonstruować, wykorzystując oprogramowanie CRM. Zgromadzone dane na temat organizacji posłużą jako fundament dokumentu.


Customer Experience Map - ścieżka zakupowa konsumenta


Customer Experience Map to mapa ścieżki zakupowej klienta, umożliwiająca wizualne przedstawienie interakcji zachodzących między marką a konsumentem w procesie zakupu produktu lub usługi. Dzięki jej interpretacji można zyskać wiedzę, jakie emocje towarzyszą odbiorcom na każdym etapie procesu zakupowego.
System CRM to kopalnia wiedzy na temat klientów - zarówno potencjalnych, jak i tych korzystających z usług firmy. Dostęp do niezbędnych informacji otrzymują wybrani pracownicy - ich analiza pozwala na segmentację klientów, która znacznie ułatwia opracowanie dedykowanej strategii. Więcej na jej temat pisaliśmy w poprzednim wpisie (linkowanie wewnętrzne do tekstu CRM - dlaczego jest niezbędny nawet w małej firmie?)


Automatycznie generowane raporty


Raportowanie to ważna część obowiązków każdego przedsiębiorcy. Oprogramowanie CRM zapewnia automatyczną generację raportów, dzięki której zaoszczędzisz czas. Dane zgromadzone na dysku posłużą do stworzenia dokumentacji firmy - analiz, zestawień, raportów tematycznych, statystyk, podsumowań. System CRM zapewnia możliwość ich wygodnej i szybkiej generacji.

Przeczytaj również...