Jakie problemy rozwiąże oprogramowanie CRM?

Opublikowano:
15
.
11
.
2022
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Sprawne zarządzanie relacjami z klientem to podstawa budowy przewagi konkurencyjnej i dobrych wyników sprzedażowych. Szczególne wyzwania na tym gruncie stwarza praca zdalna, która nie jest naturalnym środowiskiem handlowców. Z pomocą przychodzi system CRM. Jakie problemy pozwala rozwiązać oprogramowanie?

System CRM do dedykowane narzędzie biznesowe, które pozwala na zarządzanie relacjami z klientem oraz optymalizację procesów sprzedażowych. Rozwiązanie zyskało na szczególnej popularności w dobie pracy zdalnej. Z jakimi problemami pozwala sobie poradzić oraz jak wpływa na efektywność pracy działu sprzedaży i obsługi klienta?

Jakiego rodzaju problemy możesz rozwiązać dzięki CRM?

Współcześnie firmy, niezależnie od branży, konkurują ze sobą nie tylko produktem i usługą, ale także jakością obsługi klienta. Rosnąca powszechność modelu biznesu prokonsumenckiego wynika nie tylko z większych oczekiwań klientów, ale także możliwości, jakie stwarza technologia i rozwój oprogramowania CRM.

Wielokanałowa obsługa konsumentów, zminimalizowany czas odpowiedzi czy częściowa automatyzacja, znacznie upraszczają pracę handlowców, dzięki czemu mogą się oni bardziej skoncentrować na relacjach z klientami, a tym samym poprawić efektywność pracy i wyniki sprzedaży. Praca w systemie CRM pozwala także zachować większą kontrolę i lepszą organizację przy pracy w trybie zdalnym. Oto krótka lista potencjalnych problemów, jakie rozwiązuje praca w systemie CRM.

Brak kontroli i organizacji przy zdalnej obsłudze

Zarówno zdalne zarządzanie zespołem, jak i kontakt z klientem wymaga odpowiedniej organizacji pracy i wdrożenia nawyków, które pozwolą lepiej panować nad czasem i komunikacją. Dobry system CRM pozwala na przechowywanie wszystkich danych w jednym miejscu, dzięki czemu dostęp do tablicy sprzedażowej lub historii kontaktu z klientem ma niejeden sprzedawca, ale cały zespół. System CRM daje także możliwość sprawnego podziału zadań oraz monitorowania statusu pracy, co ułatwia kontrolę pracy zespołu ze strony managera.

Niezadowalające wyniki sprzedaży

W procesie efektywnej sprzedaży nie zawsze głównym problemem jest niskie zainteresowanie produktem lub usługą. Jak się okazuje w przypadku dużej ilości zapytań i leadów, problematyczna staje się selekcja wartościowych zapytań, którym warto poświęcić więcej czasu. Funkcje systemu CRM pozwalają na stworzenie rankingu zapytań na bazie zdefiniowanych przez firmę punktów scoringowych. Dzięki temu zespół handlowy wie, na których zapytaniach warto się skupić. Stąd już prosta droga do poprawy niezadowalających wyników sprzedaży.

Niska jakość obsługi klientów

W trybie pracy zdalnej komunikacja z klientem jest znacznie utrudniona. System CRM daje jednak narzędzia pozwalające na stworzenie wielokanałowej komunikacji i poprawy jakości obsługi klientów. Oprogramowanie integruje komunikatory, skrzynkę mailową oraz pozwala na rejestr rozmów telefonicznych. Dodatkowo pozwala uporządkować notatki i informacje o kliencie w jednym miejscu. Wystarczy rzucić okiem na panel, aby zobaczyć historię relacji lub zamówienia. Ta funkcjonalność przydaje się szczególnie w przypadku większych zespołów handlowych.

Marnowanie czasu na zbędne czynności

Jak pokazują statystyki, osoby zajmujące się handlem i kontaktem z klientami, tylko ⅓  dziennego czasu pracy poświęcają na aktywną sprzedaż. Pozostałe czynności to pisanie maili, sporządzanie notatek, dodawanie kontaktów lub odpowiadanie na podstawowe pytania o ofertę. Większość z nich można całkowicie zautomatyzować, a tym samym przyspieszyć obsługę i poprawić jakość obsługi klienta.

Podsumowanie

Sprawne zarządzanie relacjami z klientem to podstawa przewagi konkurencyjnej na rynku. Praca w systemie CRM pozwala znacznie ograniczyć problemy, które stawia przed działem sprzedaży praca zdalna. Rezultatem jest lepsza obsługa klientów oraz większa efektywność pracy całego zespołu.

Przeczytaj również...