Najważniejsze trendy na rynku CRM

Opublikowano:
7.6.2022
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Dawniej narzędzia CRM kojarzyły się wyłącznie z zarządzaniem kontaktami i gromadzeniem zawartych transakcji. Obecnie sytuacja na rynku nieruchomości się zmienia i przedsiębiorcy mają coraz większe oczekiwania względem oprogramowania CRM. Trendy i najważniejsze udogodnienia znajdziesz w poniższym artykule.

Nowość - chmura obliczeniowa

Chmura obliczeniowa w CRM umożliwia lokalizację programu oraz bazy danych systemu poza siedzibą firmy. To system przetwarzania danych związany z użytkowaniem usług dostarczanych przez usługodawcę. Takie rozwiązanie sprawia, że nie będziesz musiał tracić czasu na instalowanie i administrowanie oprogramowania. Zewnętrzny serwer da Ci dostęp do narzędzia przez przeglądarkę internetową. Będziesz mógł odczytać ją w wersji desktopowej, a także mobilnej. Jedną z firm, która oferuje instalacje programu CRM w chmurze, jest ESTI. To system często wykorzystywany w branży nieruchomości.

Jeszcze lepsza automatyzacja działań

Wśród trendów CRM coraz częściej wymienia się usprawnienia związane z marketing automation i jego wpływem na proces pozyskania leadów. Program segmentuje kontrahentów oraz powiązane z nimi osoby kontaktowe. Dzięki automatyzacji możesz bezobsługowo gromadzić i przetwarzać dane klientów, nie tracąc wielu godzin na skomplikowaną analizę danych. Powiadomienia do klientów wysyłane są automatycznie. System nawet może wskazać Ci odpowiedni moment na kontakt z kontrahentem. Automatyczne wiadomości follow-up usprawniają proces pozyskiwania klientów. System pozwala też na zautomatyzowaną komunikację e-mailową oraz SMSową z określoną grupą docelową.

Mobilność dzięki systemowi CRM

Z roku na rok coraz więcej firm zatrudnia pracowników w systemie zdalnym. Powszechna mobilność jest więc bardzo istotnym trendem CRM. Wersja mobilna systemu CRM zapewnia serwisantom pracującym zdalnie wgląd do gwarancji, umów serwisowych czy zleceń. Ze względu na specyfikę pracy agentów nieruchomości CRM powinien pozwalać na dostęp do danych niezależnie od urządzenia z jakiego korzysta użytkownik.

Dzięki najnowszym zmianom możliwe jest działanie aplikacji systemowych nie tylko w środowisku desktopowym. Aktualne programy CRM oparte są o nowe formy komunikacji, które znamy z popularnych serwisów i mediów społecznościowych. Bez trudu będziesz mógł uzyskać dostęp do danych i dobierać grupę potencjalnych klientów, do których kierujesz usługi - niezależnie od tego, z jakiego urządzenia korzystasz.

Już znasz najważniejsze trendy CRM, które znacznie uproszczą i przyśpieszą pracę w Twojej firmie. Weź pod uwagę powyższe wskazówki i korzystaj z oprogramowania w pełni dostosowanego do potrzeb rynku nieruchomości, a szybko dostrzeżesz poprawę konwersji i usprawnienie procesów marketingowych. Przedsiębiorcy, którzy zarządzają firmami, stawiają na nieustanne doskonalenie i rozwój. Nowe możliwości CRM odpowiadają na wszystkie aktualne potrzeby - ułatwiają jeszcze lepsze wykonywanie zadań i niezmiennie wspierają zarządzanie relacjami z klientami.

Przeczytaj również...