O czym pamiętać przy budowaniu strony WWW dla biura nieruchomości?

Opublikowano:
15
.
11
.
2022
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Rynek nieruchomości to branża, która stale się rozwija. Z tego powodu biura nieruchomości coraz częściej konkurują ze sobą również w sieci. Sposobem na pozyskanie klientów i zdobycie pozycji jest zainwestowanie w profesjonalną stronę internetową. Co powinna zawierać strona WWW dla biura nieruchomości?

W dobie popularności serwisów ogłoszeniowych i dużych agregatów ofert może wydawać się, że posiadanie własnej strony WWW przez biuro nieruchomości nie jest konieczne. Potencjalni nabywcy najczęściej poznają ich oferty przez serwisy nieruchomościowe, jednak to strona przekazuje kluczowe informacje na temat marki oraz pokazuje, że biuro nieruchomości jest rzetelną i godną zaufania firmą.

Co powinna zawierać strona WWW dla biura nieruchomości?

Własna strona internetowa pozwala atrakcyjnie zaprezentować ofertę oraz zakres działania i świadczonych usług. Powinny się na niej znaleźć najważniejsze wiadomości na temat biura i jego doświadczenia oraz atrakcyjne zdjęcia wraz z opisem posiadanej oferty. W branży nieruchomości ważne jest także zaufanie. Z tego powodu dobrym pomysłem jest umieszczenie na stronie opinii klientów, którzy mieli okazję współpracować z biurem i są z tej współpracy zadowoleni. Warto także pamiętać, że większość użytkowników korzysta obecnie ze smartfonów i prawdopodobnie w ten sposób trafi na stronę biura. Zadbaj więc o jej responsywność.

Zdjęcia dobrej jakości

Projektowanie stron www dla biura nieruchomości powinno uwzględniać funkcjonalną i atrakcyjną wizualnie galerię. To w końcu właśnie zdjęcia nieruchomości najbardziej wpływają na decyzje o kontakcie lub zakupie wymarzonego domu lub mieszkania. Sprawdzonym rozwiązaniem jest wprowadzenie galerii dwustopniowej, gdzie klikając na jedno zdjęcie, klient otrzyma całą serię fotografii związanych zdaną nieruchomością.

Wyróżnione oferty

Poszukiwanie nieruchomości to czasochłonne zadanie, które powinieneś swoim klientom jak najbardziej uprościć. Dobrą praktyką jest stworzenie osobnej podstrony, na której zaprezentujesz najbardziej atrakcyjne lub najnowsze oferty. Takie rozwiązanie jest szczególnie polecaną praktyką w przypadku biur, które specjalizują się w konkretnych typach nieruchomości.

Opinie klientów

Masz opinie od zadowolonych klientów lub możesz ich o nie poprosić? Koniecznie pochwal się nimi w sieci. W branży nieruchomości liczą się relacje i zaufanie. Opinie umieść w belce na głównej stronie lub przygotuj na nie osobną podstronę. Ważne, aby w wypowiedziach zostały podkreślone unikalne zalety Twojego biura i szczegóły dotyczące tego, jak konkretnie pomogło ono w zakupie lub sprzedaży nieruchomości.

Mobilna wersja strony

Mobilna wersja strony internetowej staje się standardem. Jak pokazują statystyki, ponad 70%użytkowników odwiedza strony z poziomu urządzeń mobilnych. Jeśli Twoja oferta ma ich zainteresować, niezbędne jest dostosowanie strony i wyświetlanych na niej treści do niewielkiego ekranu i podłużnego formatu. Dodatkowo responsywność sprawi, że Twoja witryna będzie lepiej widoczna w wyszukiwarce. Warto mieć świadomość, że od marca 2018 Google oficjalnie implementuje mobile first index, co oznacza, że w pierwszej kolejności bierze pod uwagę mobilną wersję strony.

Przydatne funkcjonalności dla użytkownika

Strona biura nieruchomości to miejsce, w którym użytkownik szuka nie tylko oferty, ale także wiedzy i narzędzi, które ułatwią mu podjęcie decyzji. Zadbaj więc o to, abyTwoja strona była maksymalnie pomocna. Wśród przydatnych funkcjonalności dla użytkowników mogą znaleźć się:

●       kalkulatory budżetowe;

●       przewodniki zakupu i sprzedaży nieruchomości;

●       lista potrzebnych dokumentów;

●       poradniki dotyczące wyceny nieruchomości;

●      raporty rynkowe.

Podsumowanie

Profesjonalna strona internetowa biura nieruchomości to nie tylko sposób na prezentację oferty, ale także metoda pozyskiwania klientów i budowy przewagi konkurencyjnej. Atrakcyjna wizualnie strona z pomocnym contentem pozwoli Ci zwiększyć wyniki

Przeczytaj również...