Oprogramowanie CRM to przełom w zarządzaniu ofertami i danymi klientów w branży nieruchomości. Narzędzie pozwala na integrację dotychczas używanych programów w jednym, przyjaznym środowisku. Jakie aplikacje warto zintegrować z systemem?
Efektywność pracy pośrednika lub działu sprzedaży dewelopera zależy w głównej mierze od właściwej organizacji pracy i umiejętności atrakcyjnej prezentacji oferty. Z pomocą przychodzą narzędzia i aplikacje, które mogą ułatwić to zadanie. Z jakim i aplikacjami warto zintegrować oprogramowanie CRM?
Aplikacje biurowe
Pierwszą grupę narzędzi stanowią aplikacje biurowe. Możesz skorzystać z dedykowanych programów lub darmowych narzędzi od Google. Wśród nich znajdują się m.in.:
● kalendarz – wirtualny kalendarz pozwoli Ci łatwo zanotować terminy spotkań i dołączyć do nich osoby, których dotyczy wydarzenie. Narzędzie przypomina także o zaplanowanych telefonach i spotkaniach z klientami;
● pakiet biurowy – umożliwia tworzenie dokumentów tekstowych, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji; możesz udostępniać je do wglądu lub edycji innym użytkownikom;
● Google Meet – narzędzie do komunikacji online, wykorzystywane głównie podczas wideokonferencji oraz w sytuacji, gdy część zespołu pracuje zdalnie.
W przypadku, gdy w proces przygotowania ofert i sprzedaży nieruchomości zaangażowanych jest więcej osób, z pewnością przyda się aplikacja do zarządzania projektami. Narzędzie sprawdzi się także w pracy samodzielnego agenta – usprawni flow oraz pozwoli łatwo ocenić, w jakim miejscu projektu jesteśmy. Wśród popularnych aplikacji do zarządzania znajdują się:
● Trello – proste narzędzie dotworzenia tablic z listą zadań do wykonania. Zadaniom można nadawać etykiety i przypisywać je do konkretnych członków zespołu;
● Asana – intuicyjny program oferujący trzy widoki projektów. Aplikacja pozwala sortować zadania i nadawać im priorytety.
W branży nieruchomości liczy się atrakcyjność oferty pod względem wizualnym. Większość smartfonów wyposażona jest w wysokiej jakości aparaty, dzięki czemu wykonanie ładnego zdjęcia nieruchomości nie powinno stanowić problemu. Można także użyć zewnętrznych aplikacji, które pozwolą nadać fotografii profesjonalnego wyglądu oraz zapisać je w pamięci wirtualnej systemu CRM. Wśród nich znajdują się:
Camera Zoom FX – nadaje zdjęciom cechy fotografii wykonanych lustrzanką. Aplikacja ma możliwość manualnego ustawienia parametrów zdjęć i ich edycji;
Snapseed – bezpłatna aplikacja do szybkiej obróbki zdjęć. Program umożliwia m.in. kadrowanie, poprawę kontrastu i nasycenia kolorów.
Często uzupełnieniem zdjęć są rzuty nieruchomości, które pozwalają zapoznać się z planem mieszkania i lepiej wyobrazić sobie jego rozkład. Tworzenie takich przedstawień graficznych umożliwiają aplikacje:
· Magic plan – pozwala na wykonanie rzutów i wizualizacji pomieszczeń na podstawie wykonanych zdjęć i wprowadzonych parametrów nieruchomości;
· Roomstyler – aplikacja pozwala w kilku krokach stworzyć prezentację 3D oraz zaaranżować pustą przestrzeń nieruchomości stylowym wyposażeniem.
CRM można zintegrować także z narzędziami do publikacji ofert. Zgromadzenie danych i materiałów wizualnych w jednym miejscu pozwoli Ci jednym kliknięciem wprowadzić ofertę do popularnych serwisów sprzedażowych lub opublikować jej treść w socialm ediach. Narzędzie można zintegrować także z programami służącymi do mailingu lub działań typu marketing automation.