Praca zdalna – jak zwiększyć efektywność, wykorzystując system CRM?

Opublikowano:
21
.
10
.
2022
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

System CRM to skuteczne narzędzie do planowania pracy i działań marketingowych. Oprogramowanie sprawdza się także w przypadku osób lub zespołów pracujących zdalnie. Jak zwiększyć efektywność pracy w trybie home office z pomocą CRM? Odpowiadamy!

Coraz większa powszechność pracy zdalnej stwarza nowe wyzwania na gruncie zarządzania i organizacji pracy. Brak bezpośredniego kontaktu z członkami zespołu lub klientami może powodować trudności komunikacyjne i przyczynić się do powstania chaosu. Z pomocą przychodzą systemy CRM, które służą nie tylko do wsparcia procesu sprzedaży, ale także pomagają w lepszym zarządzaniu zespołem lub pracą w przypadku indywidualnych pośredników nieruchomości. Jak zwiększyć efektywność, wykorzystując system CRM?

Komunikacja

Skuteczna sprzedaż i pozyskiwanie klientów dla biura nieruchomości lub dewelopera wymaga sprawnej komunikacji. Każdorazowe wymienianie się zaktualizowanymi statusami danych spraw za pomocą maili lub telefonów to czasochłonny obowiązek. System CRM zapewnia czytelny dostęp do prowadzonych tematów, bez konieczności osobnego komunikowania zmian innym pracownikom. Dodatkowo współpracownicy mogą szybko wymienić informacje za pośrednictwem komunikatora i powiązać wiadomość z danym wątkiem. To także miejsce na dodatkowe notatki i uwagi związane z przebiegiem danej transakcji lub historii kontaktu z klientem.

Koordynacja zadań w zespole

System CRM pozwala także na lepszą koordynację poszczególnych działań. W przypadku kampanii sprzedażowych program wskazuje etapy, na których znajdują się poszczególne leady oraz przypisanych do nich pośredników nieruchomości lub handlowców. Z oprogramowaniem można zintegrować współdzielony kalendarz, dzięki czemu każdy z pracowników łatwiej zaplanuje tydzień pracy oraz będzie miał świadomość deadlinów, umówionych spotkań lub wideokonferencji. W kalendarzu można także dodać informację o urlopie, dzięki czemu pozostali członkowie zespołu dowiedzą się o planowanej nieobecności. Kalendarz pozwala w końcu na rejestrację wykonanych zadań i oznaczenia ich jako zamkniętych.

Zarządzanie projektami

W przypadku działań projektowych CRM pozwala na koordynację zadań i monitorowanie aktywności zdalnego zespołu. Ta funkcjonalność sprawdza się także w przypadku długofalowych działań lub większych projektów planowanych przez indywidualnych pośredników. W CRM tworząc zlecenie projektowe, rozbijamy proces na poszczególne kroki i szacujemy czas potrzebny na wykonanie każdego z nich. Zadania można przypisywać do konkretnych pracowników i w ten sposób planować pracę zespołu w skali tygodnia, miesiąca lub dłuższego okresu.

Kontrola efektywności pracy

Przedstawione powyżej narzędzia służą lepszej komunikacji i organizacji pracy, co w rezultacie podnosi jej efektywność. Oprogramowanie CRM umożliwia także integrację programów służących do jej pomiarów; są to m.in. pomiary aktywności pracowników, które umożliwiają przełożonym ocenę poziomu realizacji celów, a także zapewniają wgląd w aktywność oraz listę zdarzeń i ich statusów. Wszystko to sprawia, że brak bezpośredniego kontaktu przestaje być dużym problemem organizacyjnym, a cały zespół wie, czy zmierza w dobrym kierunku i w którym momencie realizacji zadań się znajduje.

Przeczytaj również...