Reklama inwestycji deweloperskiej – jak wykorzystać model CRM?

Opublikowano:
13.7.2022
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Digitalizacja dotyka obecnie wszystkich branż – również branży deweloperskiej. Mimo iż nieruchomości są jak najbardziej „analogowym” towarem, to ich reklama głównie odbywa się w sieci. Kupujący najczęściej szukają informacji o lokalach na sprzedaż właśnie w Internecie, dlatego warto to wykorzystać. Z całą pewnością pomoże przy tym system CRM. W jaki sposób można go wykorzystać?

Skuteczna reklama inwestycji deweloperskiej

Jak wygląda skuteczna reklama inwestycji deweloperskiej? Współcześnie jest to najczęściej połączenie kilku kanałów internetowych (tzw. multichannel). Bardzo dobrze sprawdzają się np.:

●      reklamy w social media,

●      reklamy na portalach branżowych,

●      kampanie display,

●      kampanie e-mail,

●      kampanie typu lead generation prowadzące do landing page zawierającej najważniejsze informacje o inwestycji.

Najskuteczniejsze jest stosowanie połączenia wszystkich tych metod, co pozwala na uzyskanie różnych „punktów styku” z klientem i dotarcie do niego w odpowiednim czasie z odpowiednim przekazem. W koordynacji tych działań pomaga natomiast system CRM. Jest to znakomite narzędzie do automatyzacji działań, gromadzenia informacji na temat klientów i kontroli postępów w lejku sprzedażowym. Obsługa CRM ułatwia dotarcie do klienta z spersonalizowanym przekazem, a tym samym zwiększenie jego skuteczności.

CRM do zarządzania leadami

Aktualnym trendem w branży deweloperskiej jest stawianie na kampanie mające na celu generowanie leadów. Kluczowe jest jednak to, co później dzieje się z tymi leadami. Badania wskazują, że wiele firm deweloperskich niewystarczająco szybko odpowiada na zapytania. Część z nich natomiast nie otrzymuje odpowiedzi. Obsługa CRM pozwala jednak zapanować nad leadami i upewnić się, że każdy z nich jest eksploatowany.

Systemy takie jak EstiCRM ułatwiają integrację danych z różnych źródeł oraz zarządzanie dostępnymi informacjami. Obsługa CRM zapewnia przejrzysty i wygodny dostęp do informacji. Pozwala też przypisywać leady do poszczególnych pracowników, kontrolować cały przebieg ścieżki sprzedażowej i integrować działania realizowane na różnych płaszczyznach. W efekcie więcej leadów zamienia się w klientów, a firma zwiększa swoje przychody, zmniejszając jednocześnie nakład pracy i finansów na reklamę.

Skuteczna i prosta obsługa CRM

Aby zwiększyć skuteczność reklamy firmy deweloperskiej dzięki CRM, należy wybrać odpowiedni system. Jego użytkowanie nie może być trudne czy uciążliwe, ponieważ bez ciągłego uzupełniania danych nie może prawidłowo spełniać swojej funkcji. Obsługa CRM musi być intuicyjna, a jego funkcje muszą faktycznie ułatwiać życie pracowników. Dlatego też przy jego wdrażaniu konieczne jest solidne przeszkolenie personelu. Niezwykle istotne jest również dopasowanie funkcji do potrzeb firmy – jaj branży, rozmiaru i indywidualnych czynników. Dobrze dobrany i wykorzystany pozwala jednak skuteczniej sprzedawać oraz budować trwałe relacje z klientami.

Przeczytaj również...