System CRM - dlaczego jest niezbędny nawet w małej firmie?

Opublikowano:
9.12.2021
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Nie wiesz, jak zoptymalizować proces sprzedaży w Twojej firmie? Zależy Ci na realizacji celów biznesowych i wypracowaniu pewnych zysków? Chcesz zwiększyć efektywność pracowników i jednocześnie skupić uwagę na Kliencie - jego priorytetach i potrzebach? Pomoże w tym system CRM! W tym artykule podpowiemy, dlaczego jest niezbędny nawet w niewielkim przedsiębiorstwie.

Potrzebujesz sytemu, który sprawdzi się w Twojej branży? Odkryj możliwości Esti CRM dedykowane dla: 
Esti dla Agentów Nieruchomości
Esti dla Deweloperów

System CRM - dlaczego warto?


Zanim przejdziemy do konkretów związanych z korzyściami wynikającymi z wdrożenia systemu CRM, warto powołać się na oficjalne statystyki. Według założycieli platformy internetowej Zendesk, 91% firm zatrudniających powyżej 11 pracowników korzysta z narzędzi CRM. Dlaczego oprogramowanie cieszy się tak dużym powodzeniem?

Strategia biznesowa


Dobrze opracowana i skutecznie realizowana strategia biznesowa to szansa na silną pozycję firmy i zwiększenie przychodów. Dzięki oprogramowaniu CRM dopasujesz strategię przedsiębiorstwa do jego aktualnych potrzeb i z wyprzedzeniem zareagujesz na branżowe trendy.

System CRM umożliwia archiwizację danych, dotyczących m.in. zachowań konsumenckich czy finansów. Dzięki nim stworzysz niezbędną dokumentację - analizy, raporty, podsumowania czy
tematyczne zestawienia, które będziesz mógł wykorzystać do opracowania dedykowanej strategii biznesowej.

Przewaga konkurencyjna


W biznesie najważniejszy jest Klient, a jak wiadomo, jeden konsument może mieć wiele potrzeb. Personalizacja oferty to klucz do sukcesu! Dzięki niej nie tylko osiągniesz przewagę konkurencyjną, ale również zyskasz grono zadowolonych Klientów.

Korzystając z oprogramowania CRM możesz monitorować historię transakcji Klienta, niezależnie od wybranych przez niego produktów czy usług. Zyskujesz pewność, że żadna istotna informacja na jego temat nie została pominięta a Klient otrzymał dedykowaną ofertę, spełniającą jego potrzeby.

Automatyzacja i optymalizacja pracy


Co oznacza w praktyce? Krótszy czas potrzebny na wysyłkę mailingową, pozyskanie i obsługę Klienta, opracowanie strategii sprzedażowej. Automatyzacja i optymalizacja pracy to fundamentalne wyróżniki systemu CRM, dzięki którym oszczędzisz czas zarówno swój, jak i pracowników.

Analiza grupy docelowej na podstawie wybranych parametrów, szablony wiadomości, aktualizacja statusów - to usprawnienia, na które warto zwrócić uwagę. Istotna jest też możliwość integracji z aplikacjami i programami wykorzystywanymi w codziennej pracy. Systemy mailingowe, księgowe, transakcyjne, połączone z systemem CRM to gwarancja sprawnego funkcjonowania Twojej firmy.

Korzyści z wdrożenia systemu CRM


Oprogramowanie wspierające proces customer relationship management to skuteczne narzędzie, optymalizujące codzienną pracę przedsiębiorstwa. System CRM nie tylko usprawnia realizację założonych celów biznesowych, ale również stanowi gwarant prokonsumenckiego modelu sprzedaży, niezwykle ważnego w dzisiejszych czasach.

To podstawowe funkcje systemu, jednak - co podkreślamy - nie jedyne. Możliwości wykorzystania programu CRM są niemalże nieograniczone, o czym będziemy przekonywać w kolejnych artykułach.

Przeczytaj również...