System CRM - jak wdrożyć krok po kroku?

Opublikowano:
13
.
06
.
2022
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Wprowadzenie systemu CRM to dobry sposób na przyśpieszenie rozwoju firmy i znaczne zwiększenie jej dochodów. Jako przedsiębiorca działający w branży nieruchomości będziesz mógł jeszcze lepiej zarządzać bazą kontaktów, organizować optymalny proces sprzedaży, mierzyć efekty pracy zespołów i automatyzować różne czynności, co oszczędzi czas Tobie i Twoim pracownikom. Jak krok po kroku wdrożyć system CRM?

Przygotuj listę funkcjonalności

Zastanów się nad tym, jakie czynności codziennie muszą być przeprowadzane w Twojej firmie. Jakie są Twoje oczekiwania względem systemu CRM, jego funkcji, sposobu wdrożenia i procedur zastosowania? Stwórz listę funkcjonalności, a łatwiej będzie Ci wdrożyć system CRM. Starannie przeanalizuj potrzeby przedsiębiorstwa, przeprowadź audyt, ustal model procesów sprzedaży i określ, którzy pracownicy będą pomagać przy wprowadzeniu nowego systemu. Dzięki określeniu priorytetów firmy, szybko przejdziesz do kolejnego etapu i rozpoczniesz współpracę z dostawcą.

Zadbaj o współpracę z dostawcą

Wdrożenie systemu CRM wiąże się ze współpracą z dostawcą wybranego systemu. Specjalista powinien sprawdzić wybrane przez przedsiębiorstwo funkcje i możliwości narzędzia. To czas na ustalenie, czy testy programu nie wykazały nieprawidłowości lub błędy i czy system działa zgodnie z oczekiwaniami.

Przeprowadź szkolenie zespołu

Nawet najlepszy system CRM nie będzie do końca spełniał swojego zadania, jeśli jego użytkownicy nie będą wiedzieli jak z niego korzystać. Aby narzędzie CRM ułatwiło pracę zespołu i wpłynęło na jej efektywność, osoby upoważnione powinny zostać prawidłowo przeszkolone do pracy z programem. Szkolenie pomoże im poznać możliwości systemu i dowiedzieć się, jak będzie wyglądała ich codzienna praca. Szczególnie ważne jest przeszkolenie użytkowników końcowych i administratora. Wyjaśnij, że mogą oni liczyć na wsparcie powdrożeniowe, pomoc zdalną z udziałem konsultantów.

Unikaj najczęstszych błędów popełnianych przy wdrożeniu CRM

Podczas wprowadzania systemu CRM mogą pojawić się pewne nieprzewidziane niedogodności, takie jak brak wsparcia dostawcy, próba dopasowania firmy do programu (nie odwrotnie) czy też brak zaangażowania pracowników. Jak wdrożyć CRM bez komplikacji? Dokładnie poznaj błędy, których należy unikać. Przeczytaj nasz artykuł: „Top 5 najczęstszych błędów przy wdrażaniu CRM”, a dowiesz się, na co powinieneś zwrócić uwagę przy wprowadzaniu systemu do firmy. Nie bój się eksperymentować i naprawiać niepowodzenia związane z systemem. Wybierz program, który szybko możesz adaptować do zmieniających się warunków w Twojej firmie i unikaj błędów przy jego konfiguracji.

Dzięki odpowiedniemu wdrożeniu systemu CRM do firmy możesz z łatwością zarządzać relacjami z kontrahentami i zautomatyzować wiele procesów, co przyczyni się do zwiększenia efektywności pracy, ograniczenia kosztów i zwiększenia przychodów firmy. Zadbaj o wszystkie opisane wyżej etapy, a przekonasz się, jak wiele korzyści odniesie Twoja firma.

Przeczytaj również...