Top 5 najczęstszych błędów przy wdrażaniu CRM

Opublikowano:
12
.
06
.
2022
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Czy próbujesz wdrożyć w swojej firmie system CRM? Takie oprogramowanie wspiera zarządzanie relacjami z klientami i upraszcza wykonywanie wielu zadań w branży nieruchomości, ale wprowadzenie systemu nie należy do najprostszych zadań. Łatwo popełnić błędy, które sprawią, że wdrożenie skończy się niepowodzeniem. Zobacz, jak uniknąć pomyłek i na co powinieneś zwrócić uwagę.

Jakich błędów unikać przy wdrożeniu systemu CRM?

Czy zdecydowałeś już, jaki system CRM zamierzasz wprowadzić do swojej firmy? Kolejnym krokiem jest jego prawidłowe wdrożenie. Łatwo przy tym popełnić błędy, które utrudnią osiągnięcie sukcesu. Podstawowe błędy to między innymi pominięcie audytu wdrożeniowego, nieznajomość grupy docelowej, niewłaściwa organizacja pracy i brak zaangażowania zespołu. Zobacz, dlaczego powinieneś unikać tych niedopatrzeń i jak prawidłowo wdrożyć system CRM.  

Pominięcie audytu

Pierwszym krokiem do sukcesu i sprawnego wprowadzenia CRM jest sumiennie przeprowadzona analiza przedwdrożeniowa. Narzędzie musi być dostosowane do potrzeb firmy i grupy docelowej – nie odwrotnie. Nie pomijaj więc dokładnej analizy aktualnej sytuacji firmy i jej perspektyw rozwoju. Dostosuj do tego zakres możliwości programu CRM.

Brak celu

Pomijanie celu wdrożenia jest częstym błędem przy wprowadzaniu systemu CRM. Koniecznie zadaj sobie pytania:

·       W jakim celu chcę wprowadzić system CRM?

·       Co chcę ulepszyć?

·       Jakie są potrzeby mojej grupy docelowej?

·       Czy chcę dążyć do poprawy sytuacji finansowej swojej firmy?

 

Odpowiedzi na te pytania pomogą Ci ukierunkować działania systemu i rozwiązać realne problemy, z którymi się zmagasz Ty i Twoi pracownicy.

Nierealizowanie harmonogramu

Kluczowym elementem wprowadzania systemu CRM jest opracowanie planu i harmonogramu implementacji narzędzia. Dokładnie określ wszystkie kroki, a uzyskasz efektywne i terminowe przyjęcie programu.

Brak testów narzędzia

Nigdy nie pomijaj okresu testowego. Personalizowanie oprogramowania i dostosowywanie go do potrzeb firmy zawsze wymaga dłuższego czasu. Po okresie testowym będziesz wiedział, czy system spełnia Twoje oczekiwania, czy rozwiązuje problemy firmy i w jakim stopniu odpowiada na potrzeby przedsiębiorstwa. Zyskasz czas na poprawienie błędów i unikniesz niepotrzebnych wydatków.

Brak przeszkolenia zespołu

Trudno o sukces bez odpowiedniego przeszkolenia zespołu. Funkcji oprogramowania powinny nauczyć się wszyscy, którzy będą później korzystać z możliwości narzędzia. Ustal i przedstaw pracownikom dokładny harmonogram dostosowania systemu. Dzięki temu zasady użytkowania będą dla nich zrozumiałe, zwiększy się ich zaangażowanie do posługiwania się nowym narzędziem, będą korzystali z wszystkich funkcji programu, a to ułatwi im pracę.

Wprowadzenie systemu CRM często stanowi nie lada wyzwanie. Łatwo popełnić błędy, które sprawią, że program nie będzie działał zgodnie z oczekiwaniami. Skorzystaj z powyższych wskazówek i ciesz się wysokim poziomem obsługi klienta oraz sprawną realizacją celów sprzedażowych.

Przeczytaj również...