Usprawnienie procesu sprzedaży - dzięki CRM jest możliwe

Opublikowano:
13.12.2021
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Prowadzisz własną działalność? Chcesz usprawnić proces sprzedaży i wypracować zysk bez szkody dla obsługi Klienta? System CRM to rozwiązanie szyte na miarę Twoich potrzeb. Dzięki niemu nie tylko zwiększysz przychody swojej firmy, ale również zyskasz sprawdzone grono stałych Klientów. Z lektury tego artykułu dowiesz się, jak wykorzystać narzędzie CRM do realizacji powyższych celów.

Potrzebujesz sytemu, który sprawdzi się w Twojej branży? Odkryj możliwości Esti CRM dedykowane dla: 
Esti dla Agentów Nieruchomości
Esti dla Deweloperów


Zoptymalizowany proces sprzedaży - dlaczego jest ważny?


Według badań przeprowadzonych na zlecenie Sales Management Association i Vantage Point Performance, jasne określenie procesu i skuteczne zarządzanie lejkiem sprzedażowym to działania, dzięki którym firmy mogą pochwalić się 28% wzrostem sprzedaży.


Usprawnienie procesu sprzedaży z systemem CRM


Poprawnie zdefiniowany i operatywnie zarządzany proces sprzedaży to niezbędnik każdej organizacji, której zależy na zwiększeniu zysków i usprawnieniu pracy zespołu. Jak zoptymalizować ten proces? Wykorzystując narzędzie CRM. Poniżej krok po kroku podpowiadamy, jak to zrobić.


Ustalenie perspektywicznych celów


Wyznacznikiem działań każdej firmy, niezależnie od reprezentowanej branży, powinny być jasno określone i sprecyzowane cele strategiczne. Co się kryje pod tym terminem? Wbrew pozorom nie chodzi tu o ogólne wskazania, jak pułap rentowności. Kluczowe jest ustalenie indywidualnej strategii, dopasowanej do potrzeb przedsiębiorstwa, uwzględniającej grupę docelową i analizę konkurencji. W jej opracowaniu pomoże system CRM - dzięki analizie przedwdrożeniowej bez problemu zaplanujesz długofalowe cele Twojej firmy. Ich efektywna realizacja przyczyni się do optymalizacji procesu sprzedaży.


Centralizacja danych


Do realizacji ustalonych celów warto wykorzystać niezbędne informacje, gromadzone przez firmę. Każde przedsiębiorstwo, w tym także Twoja organizacja, magazynuje niezliczone ilości danych. Dotarcie do interesujących nierzadko stanowi wyzwanie z uwagi na zasięg poszczególnych baz.

Korzystając z narzędzia CRM zyskujesz pewność, że bez problemu dotrzesz do niezbędnych informacji, raportów czy statystyk. Centralizacja danych nie tylko optymalizuje pracę, ale przede wszystkim przyczynia się do poprawy wskaźników - dzięki ich analizie będziesz mógł na bieżąco reagować na trendy w branży i aktualne potrzeby Twojej firmy.

Przeczytaj również...