Zadbaj o swój biznes w sieci dzięki oprogramowaniu CRM

Opublikowano:
4
.
09
.
2022
przez: 
Dział Pomocy EstiCRM

Systemy CRM pomagają przedsiębiorcom z wszystkim branż zarządzać relacjami z klientami. Wspierają wzbieraniu baz danych, pozwalają na stworzenie bardziej skutecznych kanałów komunikacji i dostarczają narzędzia do tworzenia analiz. Takie działania są ważne zawsze, jednak szczególne znaczenie mają, gdy prowadzisz biznes w sieci. Sprawdź, jak możesz wykorzystać CRM.

CRM w biznesie w sieci – w czym może Ci pomóc?

CRM, czyli narzędzie do zarządzania relacjami z klientami, ma wiele funkcjonalności, które pomagają firmom na zoptymalizowanie procesów biznesowych. Podstawą nowoczesnego marketingu jest gromadzenie danych na temat potrzeb klientów, analizowanie ich i budowanie na ich podstawie skutecznych działań.

Jest to ważne szczególnie w biznesach działających w sieci. Narzędzia internetowe pozwalają na precyzyjne śledzenie zachowań klientów i gromadzenie na ten temat informacji. Aby jednak móc wykorzystać je w umiejętny sposób, należy mieć do tego odpowiednie narzędzia– sam zbiór danych to zdecydowanie za mało, aby stworzyć na jego podstawie strategię marketingową. W tym właśnie pomagają systemy CRM. Udostępniają użytkowników funkcjonalności, które są dopasowane do ich potrzeb.

Podstawowym zadaniem takich systemów jest gromadzenie informacji pochodzących z różnych źródeł:

·       e-maili,

·       rozmów telefonicznych,

·       zapytań ofertowych on-line,

·       reakcji w mediach społecznościowych,

·       innych powiadomień.

CRM umożliwia kategoryzowanie zebranych danych i kategoryzowanie ich w określone bloki. Jest to niezwykle przydatne dla firmy – wszystkie dane są zgromadzone w jednym miejscu i uporządkowane w wybrany sposób. Biorąc pod uwagę, że obecnie wiele działań biznesowych odbywa się w sieci, zarządzanie zebraną w niej ogromną ilością informacji o zachowaniach klientów jest niewykonalne bez użycia specjalistycznych narzędzi.  

Otrzymane dane pozwalają budować komunikację z klientami, na przykład reagować na zapytania w czasie rzeczywistym. Umożliwiają także zarządzanie procesami sprzedaży, czyli zapewniać obsługę klienta przed dokonaniem zakupu, ale także opiekę posprzedażową, a także podejmować działania w ramach remarketingu.

Social CRM

To stosunkowo nowe pojęcie, które jest nazywane social media monitoringiem. Jeśli Twój biznes działa w sieci, z pewnością zauważyłeś, jak duże znaczenie mają obecnie media społecznościowe. Stanowią niemal niewyczerpane źródło o zachowaniach i preferencjach klientów, ale także pozwalają na kontaktowanie się z nimi w sposób bezpośredni. Social CRM to wciąż narzędzie do zarządzania relacjami z klientem, jednak w jego przypadku wszelkie dane są pozyskiwane w sposób automatyczny z aplikacji społecznościowych.

Jeśli zależy Ci na dotarciu do użytkowników za pośrednictwem social mediów, automatyzacja procesu jest niezbędna. Weź pod uwagę, że Twoi potencjalni klienci są aktywni w sieci przez cały czas. Ponadto liczy się dla nich przede wszystkim czas – potrzebna jest szybka, a nawet natychmiastowa odpowiedź lub reakcja na ich potrzeby. Jeśli to zaniedbasz, internauta szybko straci zainteresowanie tym, co oferujesz. Social media CRM pozwoli Ci zbierać pokaźne zasoby danych, a przy tym nie pominąć żadnej osoby, która wyraziła chęć zapoznania się z Twoją ofertą. Zdecydowanie warto to wykorzystać.

Przeczytaj również...